Vítáme vás v diskusním fóru EkoKoza Cz

Zrání sýra

Archiv sýrařských a chovatelských příspěvků ze starého fóra na ekokoza.cz
Při přenosu se bohužel nepodařilo zachovat autory původních příspěvků.
ekokoza
Administrátor
Kontaktovat uživatele:

Zrání sýra

Příspěvekod ekokoza » čtv 01. led 1970 1:00:00

Dobrý den, jsem sýrař začátečník, sýry z vašich kultur se mi zatím úspěšně daří, mám v domečku ve sklepě ze staré ledničky udělanou zrárnu o celkem stabilní teplotě CCA 14stupnům,kde mi zrají polotvrdé sýry a Chtěl bych se zeptat na jednu věc. vadilo by sýrům, kdybych ve zrárně nechával zrát více druhů sýra /např. Camembert,Niva, gouda apod.../, zdali by se nepřenášeli plýsně ve zrárně apod...Děkuji za odpověď, mějte se hezky

ekokoza
Administrátor
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrání sýra

tak to jste trefil hřebíček na hlavičku. Přenost plísní je dost podstatný problém a tak se vám může časem stát, že ač vám zraje niva, vyroste vám na ni hermelínový kožíšek. Určitě bychom doporučili pořídit ještě jednu starou ledničku a mít sýry oddělené dle plísní.

ekokoza
Administrátor
Kontaktovat uživatele:

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na jednu věc ohledně zrání sýra: Udělal jsem goudu dle receptu, poctivě jsem ji každý den otáčel v místnosti kde mám 10-12stupňů, každý druhý den potíral solným roztokem a když se objevila ťupka s plísní,tak hned odstranil. Teď zhruba po deseti dnech zrání, se mi na sýrech začíná dělat hnědý povlak a omak mazlavý, to je ta kůrka, nebo se to někde zvrtlo? Sýry nemám zabalené v plachetce, volně na nerez roštu. Děkuji za radu.

ekokoza
Administrátor
Kontaktovat uživatele:

to lze takto těžko říct, ale kůrka hnědá není. Ale staráte se o něj hezky, tak zkuste pokračovat. Pokud nebude sýr napadený zevnitř, mělo by se zadařit.

ekokoza
Administrátor
Kontaktovat uživatele:

Dobrý den, také mám ten samý problém .... flek tmavé plísně

ekokoza
Administrátor
Kontaktovat uživatele: